Isnin, 18 November 2013

Jumpa kawan lama... di SINGAPURA!

Atas urusan kerja maka berangkatlah aku ke luar negara selama lima hari, bukannya jauh pun... di Singapura saja. Apa yang menariknya di sana aku berjumpa dengan kawan lama yang sama-sama dulu bergelumang dengan dunia penerbitan dan perkartunan. Syukur alhamdulillah, aku kenal dia melalui tandatangan pada karikatur yang dilukisnya. Bila kompom itu Kartunis Padi, barulah aku tegur dia... 

 Mula-mula cuak jugak, kang tegur tersalah orang mahu satu Singapore gelakkan aku... malu aku wehhh! 

Sambil melukis tu sempat la jugak bersembang tanya itu dan ini. Aku pun salah seorang peminat kartun dia dulu... yang aku tak boleh lupa Lawak Pijak-Pijak dia tu (sila rujuk Majalah Apo? yang lama-lama). Boleh tergelak bila baca balik kartun-kartun dia nih, masa dia tengah lukis karikatur pun aku dah start gelak... mungkin jiwa kekartunan aku masih ada walaupun aku dah lama meninggal (meninggalkan) bidang ni...

Orangnya kelakar, minat memancing dan tak sombong walau di mana dia berada. Dulu kecik je, sekarang dah debab sikit (sori Padi) heheeee... 

Sekurangnya-kurangnya ada la kenangan aku di Singapore ni. Jumpa kawan lama yang 'baru' katanya... lama dah kenal, tapi baru berjumpa. Kepada Kartunis Padi dan semua kawan-kawan yang masih bergelar kartunis, diucapkan selamat maju jaya dalam bidang ini...


Jika ada apa-apa tempahan untuk majlis dan sebagainya, silalah contact beliau seperti di atas...